Een website anno 2017

Social Media vliegt ons rond de oren. Waar we kijken, staat er wel een vogel te tjierpen of een 'F' te lonken. Twilliciteren is niet meer uitzonderlijk en je connecties op LinkedIn zijn haast even belangrijk dan je diploma.

Terwijl 8 jaar geleden het een must was een website te hebben als zelfstandige, kunnen we vandaag ons de vraag stellen of dit nog steeds van toepassing is?

Ja.

Ja... Zo eenvoudig is het antwoord.

Sociale Media is vergankelijk. Wat je vandaag post, is morgen niet meer zichtbaar. Hoe kunnen mensen dan je diensten terugvinden? Op een website. 

Je website is dus je verzamelpunt van al de informatie die je aan je (potentiële) klant wil meegeven. Daarnaast kan je op je eigen website de sfeer creëren die je wil uitstralen. Strak wit, of gezellig warm? Facebook is voor iedereen blauw. Je kan het opleuken met een foto, maar het is moeilijk om mensen helemaal mee te nemen in de sfeer die je wil uitstralen.

Een website zorgt er ook voor dat je als zelfstandige er staat! Eerlijk, als ik een dakwerker zoek, ga ik nog steeds via Google. Een dakwerker met een professionele website zal ik sneller contacteren dan een dakwerker zonder website.

mockup site.png

jouwurl.be & info@jouwurl.be

Je bent een pro in wat je doet. Straal dit dan ook uit... Kies voor een uitstraling op maat van je zaak. bakkerjos.wordpress.com of www.bakkerjos.be? Waar zou jij je zondagse pistolets gaan halen? En zou je je bestelling willen doorgeven aan bakkerjos@gmail.com of aan bestelling@bakkerjos.be? 

OK, de koffiekoeken van bakkerjos@gmail.com smaken misschien even goed, of zelfs beter. Maar de uitstraling is het begin van het bereiken van je klanten. Kies dan ook voor een uitstraling op maat van je zaak.

 

KISS

Een website? Maak hem KISS: Keep It Simple and Stupid. Zorg er voor dat de bezoekers rustig kunnen rondkijken. Te veel toeters en bellen leiden de aandacht af.

Zorg voor een duidelijke opbouw. Geen vage menu's waarin bezoekers 10 minuten moeten zoeken naar info die ze ergens anders in 2 klikken kunnen terugvinden.

Probeer er voor te zorgen dat bezoekers op 4 klikken de info hebben die ze zoeken.

Enorme teksten? Dat leest niemand graag. Schrijf ze to-the-point en voorzie op de overige ruimte een leuke foto ;-)

 

Marketing anno 2017

Is een website overbodig geworden? Nee, zeker niet! Maar die sociale media kan je ook niet links laten liggen. De marketing die je moet voeren is dus niet verplaatst, ze is uitgebreid!

Anno 2017 zet je in op professionalisme om het verschil te maken:

  • Een huisstijl op maat van je onderneming
  • Een facebookpagina die goed onderhouden wordt
  • Misschien nog Instagram, Twitter, ... er bij?
  • Een duidelijke website
  • Professioneel beeldmateriaal (vergroot je bereik met 80%)
 

Hoe begin je er aan?

Stap-voor-stap. Stel een planning op, bepaal het imago dat je wil uitstralen, screen het internet naar concurrentie, schrijf duidelijk de boodschap die je aan je (potentiële) klanten wil meegeven, wees creatief, ... maar vooral: Investeer er ruim voldoende tijd in!

Heb je de neiging om nu een *zucht* te laten? Totaal overbodig! Doe beroep op professionelen die je helpen bij je ganse marketingplan:

  • Logo ontwerpen
  • Huisstijl ontwerpen
  • website maken
  • teksten schrijven
  • social media-campagnes
  • e-mailmarketing
  • professionele foto's

Heb je de neiging om nu een *zucht* te laten als je aan de bijhorende kosten denkt? Niet nodig.

Stuur ons een mailtje en we helpen je verder ;-)